ASDEP BAŞVURUSU

Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP)
Hazırlık çalışmaları devam eden Bilgi İşlem altyapısı vasıtasıyla sosyal sorunlara ilişkin anlık veri girişleri sayesinde il, bölge ve ülke düzeyinde sosyal risk haritalarının oluşturulması sağlanacaktır. Risk haritaları, girilen veri sayısı ve tespit edilen sosyal sorunlar ile doğru orantılı olarak netleşecektir. İhtiyaç sahibi aile ve bireylerin tespitinin yanı sıra sosyal sorunların analizine de imkân verecek “Alan Taraması” ASDEP’in önemli unsurlarından biridir. Alan taramaları ile veri girişleri gerçekleşecek, yerel, bölgesel ve ülke düzeyinde oluşacak risk haritaları ile iller ve bölgeler arası farklılıklar gözlemlenebilecek, böylece duruma uygun yeni tedbirler uygulanacak, ihtiyaç doğrultusunda ulusal düzeyde yeni politikalar geliştirilebilecektir. Böylece risk gruplarında yer alan kişi ve ailelerin söz konusu “risklerden” uzaklaşmalarına yönelik çalışmalar yapılmış olacaktır.
Risk Haritalarının Oluşumu
Hazırlık çalışmaları devam eden Bilgi İşlem altyapısı vasıtasıyla sosyal sorunlara ilişkin anlık veri girişleri sayesinde il, bölge ve ülke düzeyinde sosyal risk haritalarının oluşturulması sağlanacaktır. Risk haritaları, girilen veri sayısı ve tespit edilen sosyal sorunlar ile doğru orantılı olarak netleşecektir. İhtiyaç sahibi aile ve bireylerin tespitinin yanı sıra sosyal sorunların analizine de imkân verecek “Alan Taraması” ASDEP’in önemli unsurlarından biridir.  Alan taramaları ile veri girişleri gerçekleşecek, yerel, bölgesel ve ülke düzeyinde oluşacak risk haritaları ile iller ve bölgeler arası farklılıklar gözlemlenebilecek, böylece duruma uygun yeni tedbirler uygulanacak, ihtiyaç doğrultusunda ulusal düzeyde yeni politikalar geliştirilebilecektir. Böylece risk gruplarında yer alan kişi ve ailelerin söz konusu “risklerden” uzaklaşmalarına yönelik çalışmalar yapılmış olacaktır.
 
Sosyal Hizmet Merkezleri(SHM) ve  Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP)
Bakanlığımız tarafından sunulan gündüzlü hizmetler büyük ölçüde Sosyal Hizmet Merkezleri aracılığıyla ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmaktadır. 09.02.2013 tarihli ve 28554 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliğinin hazırlık sürecinde SHM’lerin Başvuru, Tespit ve İzleme birimleri, Aile Sosyal Destek görevlilerinin çalışma mekânı olarak planlanmış ve söz konusu birimin görevleri ASDEP göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. SHM’ler bundan sonraki süreçte de büyük ölçüde sahada çalışacak ASDEP görevlileri için çalışma mekânı fonksiyonu yerine getirecektir.
ASDEP'in Farklılığı Nedir?
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın Sosyal politika uygulamalarında Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) özellikle ülkemizin hızlı bir dönüşüm ve değişim sürecine girdiği bir dönemde, bir proje olarak daha önceki uygulamalardan farklı bir bakış açısı sunuyor. Sosyal politikanın en önemli amaçlarından biri olan vatandaşların sosyal, ekonomik, hukuki, kültürel sorun alanlarına ilişkin olarak meslek elemanları ile sahada bireylerin sorunlarını tespit etmenin yanında aynı zamanda bir danışmanlık ve aşamalı olarak bireylerin sosyal yaşamlarında iyileştirmeyi amaç ediniyor. Ailedeki sorunlar toplumdaki diğer bütün sorunların kaynağını oluşturmaktadır. Özellikle şiddet kültürünün ve toplumsal zihniyetin ailede edinilmesi dolayısıyla ailenin korunması ve aileye sosyal destek sağlanması önem arz etmektedir. Ailelere yönelik olarak risk gruplarına göre ailelerin sınıflandırılması ve bu risklere karşı önlem alınması önem arz etmektedir. Üst seviyede riskli ailelerin orta seviyede risk seviyesine taşınması, orta risk grubunda bulunan ailelerin düşük risk seviyesine taşınması ve düşük risk grubundaki ailelerin sosyal desteklerinin ve rehabilitasyonunun sağlanması yolunda proje, toplumun temelini oluşturan aileye yönelik olarak önemli bir çözüm sunmaktadır.
ASDEP Görevlisi Ne Yapacak?
Ülkemize göçle gelen bireylerin sosyal uyumunun sağlanması, kültür şoku, kültürel çatışma durumlarının yaşanmaması ve göç ile gelenlerin çeşitli ihtiyaçlarının saptanıp toplumsal uyumlarının sağlanması açısından sosyal destek programı önem arz etmektedir. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan Göç Dairesi Başkanlığı yabancıların sosyal politika ve aile ile ilgili sosyal desteklerinin sağlanması amacıyla kuruldu. Bu dairenin sahada olan ASDEP Görevlisi veya Sosyal Danışmanın elde ettiği verileri değerlendirerek buna göre politika belirlemesi yine toplumsal sorunların çözümüne önemli bir katkı sağlayacaktır. Avrupa, Amerika ve diğer gelişmiş birçok ülkede olduğu gibi Sosyologların diğer meslek elemanları ile işbirliği içinde sürece dahil edilmesi sorunların teşhisi için problemlerin filmini çekmek ve sorunların tedavisinde meslek gruplarının işbirliği Bakanlığın sorunların kontrolünde önemli bir destek ve güç sağlayacaktır. Bu program ile kısa zamanda sistemli bir sosyal destek ve danışmanlık sağlanarak sosyal politikaların önemli bir aşaması başarı ile tamamlanmış olacaktır.
Çalıştırılacak Personelin Nitelikleri ve Görevleri
Yüklenici, ASDEP kapsamında, aşağıda belirtilen vasıfları haiz personel çalıştırmakla yükümlüdür.
  1. Türk vatandaşı olan,
  2. Kamu haklarından mahrum bulunmayan,
  3. Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar,  zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmayan,
  4. Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar,  zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından hakkında soruşturma veya kovuşturma olmayan,
  5. Askerlik durumu itibariyle askerlikle ilgisi bulunmayan veya muvazzaflık hizmetini yapmış, yahut en az 2017 yılı sonuna kadar erteletmiş veya yedeğe geçirilmiş olan,
  6. Danışma Yönlendirme Elemanı/ASDEP Görevlilerinden Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olmayan, 
  7. Ülkenin her yerinde görev yapmasına, her türlü iklim ve yolculuk şartlarında seyahat etme engeli bulunmayan,
  8. Sosyal Hizmet, Psikoloji, Sosyoloji, Çocuk Gelişimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile ve Tüketici Bilimleri bölümleri mezunları ve bu bölümlere denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından en az lisans düzeyinde mezun olan,
  9. ÖSYM tarafından 2015 ve 2016 (lisans) yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavlarında (KPSS), KPSS P3 puan türünden en az 60 (altmış) puan alan, (Başvuru tarihlerinde 2017 KPSS-P3 sınav sonuçları açıklanması halinde 2017 KPSS P3 sonucu ile de başvurular kabul edilir.)
  10. Başvuruda bulunanların en yüksek puana göre yukarıdan aşağı sıralanması neticesinde, alınacak Danışma Yönlendirme Elemanı/ASDEP Görevlisi sayısının 5 (beş) katı aday içerisinden yapılan mülakat/değerlendirme sonucunda asil listeye girmiş olan, (Yapılan değerlendirme sonucunda sınavı kazanıp asil listeye girmiş olan personelin işe başlamaması, işten ayrılması vs. durumları göz önünde bulundurularak, idareye verilen yetki sayısınca yedek liste belirlenir)
 
    Yukarıda belirtilen şartları taşıyanların 21 Nisan 2017 mesai bitimine kadar (08:00-17:00) İl Müdürlüğümüzün aşağıda belirtilen açık adresine istenilen belgelerle beraber şahsen başvurmaları gerekmektedir. Posta veya 2. şahıslar v.b. biçimdeki başvurular kabul edilmeyecektir.
Başvuru Sırasında İstenilen Belgeler
1-Başvuru Formu (Link üzerinden veya İl Müdürlüğümüzden alınabilir) TIKLAYINIZ
2-Nüfus Cüzdan Fotokopisi (Belge aslı, başvuru esnasında görülecektir)
3-Adli Sicil Belgesi (e-devlet üzerinden alınabilir , resmi kurumlar için ibaresi yer alması gerekmektedir.)
4-En az Lisans Diploma fotokopisi (Belge aslı, başvuru esnasında görülecektir)
5-KPSS Sonuç belgesi
6-İkametgah belgesi
7-Sağlık Raporu (Aile Hekimlerinden Alınabilir)
8- 4 Adet Biyometrik Fotoğraf
 
Başvuru Birimi  
Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Binası Basın ve Halkla İlişkiler Birimi

Adres      : Paşakuyu Mah. Zübeydehanım Cad. No 3  Kat:2 Merkez/RİZE
Telefon   : 0464 213 04 04  Dahili : 111
              : 0464 213 04 05
NOT:
  • Başvurular yukarıda belirtilen adreste  10 – 21 Nisan 2017 tarihleri arasında şahsen yapılacaktır.
  • Mülakat tarihi ve mülakata çağırılacakların listesi Web sayfamızdan yayınlanacaktır ve ilgililerin taraflarına mesaj ile bilgilendirilmesi yapılacaktır.
  • Mülakat sonuçları daha sonra açıklanacak olup , ilgililere duyurulacaktır.

Sonraki Sayfa: 2 Nisan Otizm Farkındalık Günü

Önceki Sayfa : Kuruluş Müdürleri İle Bir Arada...